A team dedicated to the sale and acquisition of the health, beauty and well-being sector

Be well supported in the sale or acquisition of a business

The foundations of successful communication and collaboration for the transfer, merger or acquisition of companies in the health, beauty and well-being sector

Our commitments to our customers:

RENDRE SIMPLE

Our team is committed to simplifying the business sale or acquisition process by offering you:

  1. Complete support, from the first step to the negotiation of your interests.
  2. An approach focused on proximity, fluidity and clarity during the negotiation and advice phases.
  3. Exemplary responsiveness to unforeseen events and potential negotiation challenges.

RENDRE PERTINENT

Our pragmatism and in-depth expertise in your field of health, beauty and well-being allow us to quickly offer you relevant and sustainable solutions.

RENDRE PROCHE

Thanks to our active listening, our regional locations and our international networks, we are at your side, always close to you.

RENDRE FLUIDE

Our flexibility, responsiveness and dynamic management are assets to facilitate exchanges between you, your advisors and our teams. Each file has at least 3 employees available to assist you, including 2 senior experts.

RENDRE CLAIR

We offer you a clear vision of all crucial aspects of the sale, including negotiation, risks and valuation of the company. Our goal is to share this vision with you and to determine, in collaboration with you, the best strategy for the sale or acquisition of your business.

accompagnement vente entreprises

SBDF
des spécialistes à vos côtés

Patrick Loirat

Patrick Loirat

Président fondateur

  • DECS, Certificat supérieur OGE, CESA HEC management stratégique
  • Direction financière et générale au sein de groupes industriels
  • Audits de cession et d’acquisition pour le compte de Natexis Finance – Conseil stratégique
  • Créateur de la société SBDF

Philippe Crusson

Philippe Crusson

Directeur associé

  • Expert-comptable de formation
  • Direction financière d’une ETI familiale de 2 000 personnes, 450 M€ de CA (10 ans)
  • En charge du développement et des croissances externes en France et à l’international
  • Audits de cession et d’acquisition KPMG et E&Y (20 ans)

Jean-Luc FAUVEL

JLF

Directeur associé

  • Master Gestion et Management – IFG – DUT Génie Electrique
  • Direction de Filiales (400 personnes) au sein d’un grand groupe de BTP 
  • Audits de cession et d’acquisition pour le compte de ce groupe (20 ans)

Dominique Cessou

Dominique Cessou

Créateur de la société MRA-Xpertise

  • Directeur Général Délégué d’une ETI familiale de 1 200 personnes, en charge des Ressources Humaines et des services généraux
  • Médiateur professionnel : Certificat d’aptitude à la profession de Médiateur (CAP’M)
  • Siège au Tribunal des Prud’hommes de Vendée – Président de la section Industries (mandaté par le MEDEF)
  • Membre du MEDEF

Alexis Moisson

Alexis Moisson

Chargé d'affaires

  • Master Chargé d’Affaires Entreprises et Institutions

Alexis MOISSON a rejoint l’équipe SBDF en qualité de chargé d’affaires. Il est en charge de la recherche de cibles, de l’élaboration des dossiers et intervient tout au long du processus de transmission.

Amaël Livenais

Amaël Livenais

Chargé d'affaires

  • Master ingénierie financière

Amaël Livenais a rejoint l’équipe en qualité de chargé d’affaires. Il est en charge de la recherche de cibles, de l’élaboration des dossiers et intervient tout au long du processus de transmission.

Pauline Le Moign

Pauline Le Moign

Assistante administrative et commerciale

  •     Licence Management et gestion des PME

Pauline Le Moign a rejoint l’équipe SBDF en qualité d’assistante administrative et commerciale.
Elle est en charge de la recherche de cibles et de la veille stratégique et assiste les membres de l’équipe.

Monique Ruellan

Monique Ruellan

Assistante de direction

A votre écoute

Nous leur avons apporté des solutions de transmission sur-mesure